مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:دهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی امسال هم از لحاظ کمی و هم کیفی نسبت به سالهای گذشته با شکوه تر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار یزدفردا بهرام عبدالحسینی در نشست شورای مشورتی برگزاری این جشنواره افزود:نمایشگاه و آیین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 28شهریورماه سالجاری برپا خواهد شد و تا 25 مرداد ماه منتظر دریافت تصویر آثار هنرمندان خوشنویس خواهیم بود.

وی اختتامیه زمان این جشنواره را 10مهرماه اعلام کرد و افزود:اسامی هیات داوران پس از تایید دفتر امورهنرهای تجسمی کشور در سایت جشنواره( www.yrk.ir  )اعلام می گردد.

وی گفت:جشنواره خوشنویسی رضوی یزد در رشته های نستعلیق،شکسته نستعلیق،نسخ و ثلث برگزار می شود.

دبیرجشنواره ملی خوشنویسی رضوی ادامه داد:بیش از 4000نسخه فراخوان دهمین جشنواره خوشنویسی رضوی به مراکز فرهنگی و هنری سراسرکشور ارسال شده  است.

عبدالحسینی افزود : فراخوان نهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در222شعبه انجمن خوشنویسان ،2500خوشنویس بانک اطلاعاتی، 150 آموزشگاه خوشنویسی ، استانداریها ، فرمانداریها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور درحال توزیع  است .

وی ادامه داد : فراخوان جشنواره به تعداد 7000 نسخه به چاپ رسیده که تعدادی از این فراخوان ها به مراکز دانشگاهی و مجموعه های فرهنگی و هنری کشور ارسال گردید.

وی همچنین از به روز رسانی بانک اطلاعاتی جشنواره خبر داد و تصریح کرد : اطلاعات 2500 نفر خوشنویس سراسر کشور در این بانک اطلاعاتی به روز رسانی شده است که از این تعداد 1500 نفر از خوشنویسان هنرمند شرکت کننده در دوره های قبلی جشنواره خوشنویسی رضوی یزد هستند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداظهار داشت :فراخوان دهمین  جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بروی پایگاه اینترنتی جشنواره قرار گرفته است و هنرمندان علاقه مند به شرکت در جشنواره می توانند برای دریافت فرم شرکت در جشنواره به آدرس اینترنتی www.yrk.ir   مراجعه نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا